Jak ubrać się do pracy w restauracji?

Praca w cenionej restauracji wymaga nienagannego wyglądu wszystkich pracowników. Pracownikami, którzy mają największą styczność z gośćmi i w największym stopniu przyczyniają się do tego, jak restauracja jest odbierana przez klientów, są kelnerzy. Od pracy kelnerów i ich wyglądu będzie zależeć w dużym stopniu, to jak dany lokal gastronomiczny zostanie odebrany oraz czy goście powrócą jeszcze kiedyś w odwiedziny. Jak zatem powinien być ubrany wzorowy kelner?

Eleganckie długie fartuchy kelnerskie

fartuch kelnerski długiKelnerzy pracujący w restauracji zobowiązani są do nienagannego ubioru, który będzie idealnie wpasowany w koncepcje restauracji. Osobą, która powinna zadbać o zapewnienie swoim pracownikom należytej odzieży gastronomicznej jest właściciel takiego lokalu. To właśnie szef zobowiązany jest do kupna odpowiedniej odzieży i wyposażenia w nią wszystkich pracowników. Pracownicy restauracji to nie tylko kelnerzy, ale również pomoc kuchenna oraz kucharze. Jaki strój jest wskazany dla kelnera? Idealny będzie elegancki fartuch kelnerski długi, który z łatwością można kupić w odzieżowym sklepie internetowym. Specjalny długi fartuch dla kelnera powinien posiadać możliwość regulacji takiego stroju do sylwetki pracownika. To ważne, gdyż niedopasowany fartuch będzie się prezentował na kelnerze nieodpowiednio. Zdecydowanie jednak wskazane jest założenie takiej specjalnej odzieży na swoje wierzchnie ubrania. Szczególnie ważne jest to w renomowanych i cenionych restauracjach, które muszą dbać o swój odbiór w oczach klientów. W takich miejscach kelner ubrany w dżinsy i t-shirt to zdecydowanie niedobre połączenie. Oprócz kelnerów warto pomyśleć również o innych pracownikach. W tej kwestii powinni zostać również uwzględnieniu kelnerzy. W przypadku kelnerów fartuch kucharski pozwoli ochronić pracownika przez kontaktem z żywnością.

Nie od dziś bowiem wiadomo, że praca kucharza jest specyficzna i łatwo w niej się ubrudzić. Dla kelnera warto również dokupić czapkę kucharską, która uchroni przygotowywane dania przed dostaniem się do jedzenia na przykład włosa z naszej głowy. Taka sytuacja z pewnością źle odbije się na wizerunku restauracji i zniechęci klientów do powrotu. Prowadzenie restauracji wymaga odpowiedniego podejścia do klienta i walki o każdą dobrą opinię.