Jak zaprojektować i wydrukować etykiety na butelki?

Pięknie zaprezentowanie opakowanie produktu potrafi w znaczny sposób zachęcić do jego kupna i tym samym zwiększyć krzywą sprzedaży. W końcu człowiek przede wszystkim w swoich wyborach kieruje się pierwszym wrażeniem. Żeby zaprojektować estetyczne opakowanie produtu takie jak etykieta na butelki, należy kierować się kilkoma wytycznymi.

Estetyczne etykiety na butelki

drukowanie etykiet na butelkiŻeby etykieta butelki zachęciła klienta do sięgnięcia po dany produkt musi zostać wykonana w sposbó estetyczny. Najważniejszą fazą jest tutaj faza projektowa. Projekt designu należy oddać w ręce specjalisty – grafika. Etykiety kiczowate, wykorzystujące złej jakości grafiki i krzywe czcionki z miejsca kojarzą się bowiem z produktem drugiego sortu. Jeżeli jednak już na pierwszy rzut oka widać, że etykieta jest estetyczna, produkt kojarzy się z produktem z wyższej półki. Estetyczna etykieta nie powinna zawierać elementów takich jak: mała, nieczytelna czcionka, jaskrawe, źle dobrane kolory. Doświadczony grafik komputerowy posiada wiedzę z zakresu dopasowywania kolorów i fontów. Oprócz tego ważna jest odpowiednia kompozycja. Umieszczenie ciekawego motywu graficznego na etykiecie również jest nie bez znaczenia – jeżeli od początku produkcji etykiet danej serii napojów będziemy ją oznaczać danym elementem graficznym, będzie się ona konsumentom kojarzyć z danym napojem, nawet bez dokładnego przypatrywania się i czytania etykiety. Następnie, po zatwierdzeniu projektu od grafika, etykiety wysyła się do drukarni. Drukowanie etykiet na butelki jest standardową usługą drukarni graficznej. Jest jednak wiele metod drukowania etykiet – na przykład etykieta typu peel-off pozwala zamieścić dwukrotnie większą ilość treści na opakowaniu, dostępne są także etykiety termokurczliwe. Pamiętajmy także o tym, żeby grafik był w stałym kontakcie z drukarnią już na początkowych etapach projektowania, ponieważ różne typy etykiet pozwalają na wydruk określonej ilości kolorów. Ilość kolorów użytych na etykiecie prowadzi więc do metody druku, a metoda druku prowadzi do etykietowania – etykiety mogą być przyklejane, lub właśnie zakładane metodą kurczenia się samoistnie na butelce. 

Drukowanie etykiet to rzecz, która wymaga porozumienia pomiędzy grafikiem, firmą produkcyjną, a drukarnią. Sposób wydruku wiąże się z projektem, a w ogólnym rozrachunku prowadzi do etykietowania. Warto przed rozpoczęciem całej produkcji rozpatrzyć wszystkie możliwości, określić wymiary etykiet, obliczyć koszta ich wydruku oraz określić ilość kolorów i motywów, która ma się na nich znajdować.